Monday, September 03, 2007

Maratón pod 3:30 - má to zmysel?

Neľakajte sa! Neprepadol som depresii, ani nie som pretrénovaný. Ide skôr o to, že za osem týždňov sa na maratón natrénovať nedá - určite nie na čas pod 3:30. Buď to v sebe mám už teraz, alebo nie. Nemôžem sa zbaviť pocitu, že viac toho môžem pokaziť, ako vylepšiť. Pomaličky začínam prepadať predštartovnej paranoji a každé zakašľanie, či malá boliestka vo mne prebúdza hypochondra. Neviem pochopiť prečo mám behať intervaly, keď riziko zranenia je u nich nepomerne vyššie. A už vôbec si neviem predstaviť, čím všetkým si musia prechádzať v obdobnej situácii elitní atléti.

Miloš Škorpil v jednom z článkov pre behej.com napísal: "Maraton není závod proti soupeřům. Maraton je běh, v němž poznávám svou odolnost, tedy jediným soupeřem jsem si já sám." Ja pridám, že tú odolnosť spoznám najmä počas prípravy naň. Hlavným cieľom je v zdraví prežiť prípravu a pretek samotný len potvrdí prípadne vyvráti, či som na to mal alebo nie.

Tréning na tento týždeň

Pondelok
voľno
Utorok
15 km aeróbne
Streda
3km rozklus
10x1 km v tempe na 10 km
3km výklus
Štvrtok
12 km voľne
Piatok
voľno
Sobota
30 km voľne
Nedeľa
8 km voľne alebo bicykel
hokej
SPOLU
73 - 81 km

8 comments:

Anonymous said...

Na maraton za 3:30 hod.není potřeba běhat intervaly.Vždyť je to km za 5 minut! Zejména v Tvém věku a předpokládám,že i úměrné rychlosti.

Unknown said...

No mne intervaly resp. useky aspon mam taky pocit, ze dost pomahaju. A urcite maju svoje opodstatnenie. Podla mna to das. Len si myslim, ze si mohol na chvilu dat pokoj bicyklu a viac behat :). Good luck

Vl001 said...

No, já už na takový čas intervaly musím. Ale já jsem velký, starý a bez talentu:-) Pokud dáš pokoj kolu, opravdu tě to běžecky posune, tak tři týdny před maratonem bych navrhoval kolo schovat úplně. Nakonec se asi dostaneš pod 3:30 dřív než já, tak se drž:-)

pierko said...

posuvate ma do hlbsich a hlsich depresii...:) beham rok a pol...ale tempo 5:20 udrzim 18 km... na priemernych tepoch 85% TF Max...takze reci o "5:00 v pohode" mi fakt nepomahaju..:))

Anonymous said...

peter: po roce a půl běhání neřeš podobné komentáře.Vše chce svůj čas a nezapomeň :běh má logiku :-))
Nevím zda to přežiješ,ale uvádím názor jednoho brněnského běžce : "šoupat nohama pětkovým tempem" .

pierko said...

milan: prezil som to kedze podobne podpasovky som uz cital...napriklad typu ze maraton nad 4 hodiny nie je beh...vrazdil by som..:) a to som bol vcera u sportoveho lekara na zatezove testy a ten mi zistil ze v porovnyni s priemernym muzom v mojom veku mam 140% fyzicky stav...hold musim vydrzat a makat..:)

phusick said...

Caute. S tym bicyklom mate pravdu. Lenze...

...uz ho dost zanedbavam a mam pocit ako by som mu bol neverny s behom:) beh sa mi dostava pod kozu a pomaly, kusok po kusku, si ziskava moje srdce viac a viac - na ukor bicyklu samozrejme. No dufam, ze bike nebude velmi ziarlivy najblizsi mesiac!

phusick said...

Peter na tie "podpasovky" sa vykasli, vsetci behame predovsetkym kvoli sebe.

Neviem ci sa mi 5:00/km podari udrzat, no kazdopadne moj zaklad bol polozeny v prvych 18 rokoch mojho zivota, kedy som hral vrcholovo hokej (z toho par rokov dvojfazoveho treningu). Ked som po par rocnej pauze zacal opat trenovat, neveril som ako sa moze ludske telo opustit!

Nechapem ludi, ktori sa hanbia ist behat kvoli posmechu okolia, pretoze pre mna je obdivuhodny kazdy kto nieco robi, pretoze vacsina populacie nezije, iba preziva.